Spomin skozi ameriško literaturo
Drevesa so vse bolj gola,
moški pa vse bolj zaraščeni. Tud Jan si pušča brkice, ker je že ozaveščen. Jaz
sem čez vikend levila staro kožo. Napadel me je namreč virus z neznosnim
vrtenjem v glavi in blaznim potenjem. Prav je, da kdaj padem dol in se zapredem
kot buba ter prespim nekaj dni, da se potem spet dvignem kot feniks (ha, ha, no,
mal pretiravam). Sem si vseeno v nedeljo popoldan privoščila sprehod čez Tivoli
do mame v Rožni dolini. Od daleč zagledam »civilna aktivista« lutkarja Braneta in
njegovo novo punco. Hitro zavijem na drugo potko, ker mi ni do pogovora. Navedena
gresta mimo prijetnega kotička pod Tivolskim gradom, kjer teče potoček in je v
senci grmička par nizkih štorov. Ko sem šla mimo, je tud mene prizor šokiral.
Vesela družba je namreč za spomin na zadnjo večerjo pustila na mizi vse
embalažno okrasje, kartone, papirje, prazne flaše...
Tihožitje za umret. Kot bi
Picasso izrezal papirnate oblike in jih prilepil v zeleno naravo.
Naj se vidi, da smo bli
tukaj in da smo se imel fajn! (Kjer osel leži, dlako pusti). Z zgornje potke
opazujem moja dva aktivista, kako bosta odreagirala na to sceno, čeprav že slutim,
kaj se bo zgodilo. Seveda potegneta iz žepa vsak svoj telefon in fotkata. Fotkata
za s(pomin) o(pomin)! Se mi pa takoj utrne spomin, kako sem s taistim Branetom
davnega leta 1980 fotkala jaz. Prvič mi je povedal za grobo zrnate filme. Izbrala
sva si zelo eksotično in smrdljivo okolje, in sicer ljubljansko smetišče, kjer
sva pozirala v razpadajočem avtobusnem vagonu (Street Car Named Desire). Zadnje
čase se mi dogajajo takile arhetipi, to so energetske podobe iz preteklosti.
Ena podoba zbudi drugo in nato se sproži čustveni spomin. Natanko v tej osi
prostora in časa sva malo više nad prizorom »svinjske« večerje z Branetom ležala
v travi (Catcher in the Rye) in sanjarila o nemogočem. Šestintrideset let po
tem sva spet v tem dvojcu prostora in časa. Starejša, drugačna, a še vedno ti
in jaz!
Ni komentarjev:
Objavite komentar