Vem, da zamujam s tole objavo, ker so oskarji že
daleč. Pa vendar bolje pozno kot nikoli.
Mesečina je film o temnopoltem geju in o življenju črncev v getu. Glavni protagonist,
Chiron, čuti, da ga privlačijo drugi fantje oziroma moški. Tega, kar
mu dopoveduje telo, ne more zatajiti, pa če to še tako uspešno skriva pred
okolico. Tako kot ne more zatajiti svoje rase in svoje matere. Starejši diler
Juan svojemu mlademu varovancu Chironu pojasni: "Sčasoma moraš sam
ugotoviti, kdo si. Tega nihče ne more storiti namesto tebe."
Toliko o splošnih podatkih o
filmu.
Moje osebno mnenje:
Film sodi v klišejsko tematiko
ameriške kinematografije, ki se v zadnjih letih loteva do pred kratkim
tabujevskih tem LGBT. Morda čutijo, da morajo nadoknaditi zamujeno, ker si zdaj
v trendu, če obdeluješ teme lezbijk in gejev. Nč narobe.
Pomembno je, kako tematiko
obdelaš. V Mesečini je obdelava vrhunska. Tako s stališča story telling
(počasna kamera, malo besedila, samo na hitro skiciran prikaz edinega homoerotičnega
prizora s kamero od zadaj).
Ne gre samo za drugačnost in
nasilje nad drugačnimi, ampak tudi za iskanje identitete na splošno. Gre za
potrebo po bližini človeka, ki je odraščal pri čustveno hladni in zadrogirani
materi (ganljiv je prizor, ko mati od najstniškega Chirona surovo zahteva, naj ji
da še zadnje fičnike za njeno drogo, ali da naj gre zvečer kam drugam spat, ker
pričakuje moški obisk …). Ko si Chiron nabilda mišice, vstavi srebrne
ščitnike za zobe in navleče zlate verige, je v sebi še vedno tisti ranljivi
fantek, ki ga lahko ozdravi edino odrešujoči dotik sočloveka, ki pa je tako
zelo redek (svojemu prijatelju Kevinu pove, da je bil on edini, ki se ga je
kdaj koli dotaknil).
Krasna je fotografija, ki
pričara gosto, melanholično vzdušje. Krasni so glasbeni vložki hip-hopa (ja, priznam, podobno kot pri igrici GTA, vsakič ko se glavni
junak pelje v avtu, prišpona močna glasba). Ta se v filmu imenitno prepleta z
jazzom in klasično glasbo.
Odlična je igra glavnih
igralcev in njihova slengovska govorica. Njihovi portreti so res malo klišejski
(zlate ure in verižice). Všeč mi je bil stavek Chironovega varuha, da je ena gospa
rekla, da črnec v temi posrka vso svetlobo in da je zato v temi modre barve.
Pa seveda simbol morja, ki se pojavi dvakrat. Prvič ko ga varuh uči plavati, kot aluzija na
obvladovanje morja, kot življenjskega odra, in čisto na koncu, ko mladi Chiron
(Little) stoji pred to lepo modro morsko kuliso in se počasi ozre v kamero, kot
da bi nas gledalce vprašal:
»Si ti že našel svojo
identiteto?
Si se soočil s svojimi
demoni?
Si se naučil dovolj dobro
plavati, da te težave ne bodo odnesle?«
Marcel Štefančič bi rekel:
ZELO ZA
identiteta,ja,vprasanje ne za "marginalce",za vsakega od nas.Pripomba -filma se nisem vidla
OdgovoriIzbriši