ponedeljek, 6. avgust 2018

Mrhovinarski starinar

 
Ste že imeli kdaj opraviti s ta pravim starinarjem? Že v načelu me spominjajo na mrtvaške oglednike. No, drugače je, če imaš opravka s kakšnim benečanskim ali dunajskim starinarjem, katerih predniki so že opravljali na častivreden posel in so dosti bolj fini.
 
Naši starinarji, da se popravim, ti, ki kramo zbirajo za boljšji sejem, so pa pač neka druga kategorija. Ker bi rada vikend preuredila bolj moderno, sem sklenila znebiti se »pozno ižanskega podeželskega stila« (peglezni, skrinje, možnarji, mlinčki za kavo, panjske končnice, sklede ipd.). Zato mi sosedi priporočijo »lokalnega« starinarja iz Iške. Že po telefonu slišim, da je bolj nesramne sorte. V ponedeljek si je kar na lastno pobudo želel ogledati staro skrinjo, ne da bi bili kaj dogovorjeni. Po telefonu me je spraševal, kje je naša hiša, mi prijazno rekel, nas se zberem in mu dam navigacijska navodila, da je on zdaj pri zeleni hiši in pri ptičji hišici. Halo? Da ne govorim, da je skrinjo popljuval, da ni veliko vredna, ker :… je zažgana na pokrovu, prevelika, intarzije so preveč uboge.
 
Se mi je kar srce trgalo, da takole degradira lastnino, ki jo je oče počasi kupoval po Sloveniji. Zaključek: »težko jo bom prodal, vzamem jo za malo denarja, da se je znebite. Če pravite, da imate prijatelje, ki se zanjo zanimajo za 300 EUR, jim jo kar prodajte.« ZA MALO DENARJA. To so njegove ključne besede, njegova mantra, ki jih bo v soboto, ko bo prišlo do končnega ogleda, še velikokrat izgovoril. Se mi je zdelo, da bo tako, saj takile »kramarji« od tega živijo, kupi poceni, proda naprej drago … Me pa vseeno živcira tak odnos.
 
No, v soboto se pripelje s svojim kombijem, prenatrpanim z zibkami, kolesi, sodi. Tak, kot je bil po telefonu, napihan in jezen, z rjavimi poševnimi očmi krokarja. Ko ga popeljem v hišo (moja napaka!!), kjer sem imela še obešene panjske končni in sklednik, se je začela licitacija. »Kaj pa tale kolovrat, ga tud prodate? Kolk hočte zanga? Pa tale slika? Za malo denarja… ni podpisana, pa še na kartonu je narisana.«
 
Potem je pa za malo denarja pobasal vse, kar sem zložila na skrinjo. Tud ni bil več tako zoprn (ja, to je ta ižanski psihotip: na zunaj robusten, na znotraj mehak, hihi). V kombi mu je pomagala nosit hčerka, najstniška lepotica, ki si je za nošnjo nadela rokavice (lepo spoštljivo, kot pogrebniki, ki nosijo posmrtne ostanke). Počivaj v miru, moja podeželska krama, in upam, da boš našla prijazne lastnike!

Ni komentarjev:

Objavite komentar