Danes pišem o podobah. Lahko
so lepe in ganljive, da se ob njih razjočemo. Ali pa so šokantne in nas želijo
ozaveščati. Če se naši možgani ne bi odzivali na podobe, bi odpadla vsa
umetnost, marketing, pornografija, žurnalizem itd.
Sledi ilustracija grdega in
lepega.
Estetiko grdega so ustoličili
že dadaisti. Tako se je na primer Marcel Duchamp podpisal na straniščno školjko
in jo razstavil kot umetniški predmet.
Primer iz današnjega časa so
šokantne slike na cigaretnih škatlicah. Naj bi ozaveščale in opominjale. Moj
prijatelj je začel cigarete kupovati pri trgovcu, ki je še imel staro zalogo
brez groznih sličic. Torej če pogledaš stran, se te zadeva ne dotakne. Pomeni,
da sporočila nočemo videti, ker bi nas lahko šokiralo. Torej že malo deluje, a
vseeno menim, da od kajenja ne bo odvrnilo preveč ljudi (ker cigareti pač pašejo in ugodnost učinka premaga negativne posledice).
Kolegi kadilci pravijo, da bi morali enako ozaveščujočo kampanjo organizirati tudi
na steklenicah z alkoholom (predlagam slikce ciroznih jeter ali pretepenih žensk
in otrok). Se strinjam! Udarmo po vseeh drogah enako.
Za ilustracijo lepega tokrat
nisem izbrala lepe umetnosti, ki v nas vzbuja občutke harmonije, plemenitosti
in sočutja, ampak sodobno podobo princeske v najlepših oblačilih modnih
kreatorjev (ki bi jo zavidal še sam Disney).
Gospe in gospodje: parada igralk na rdeči preprogi cannskega festivala. A ni
res, da lepo premaga grdo?
Ni komentarjev:
Objavite komentar