ponedeljek, 19. september 2016

Cankarjanska mati




Mati, kave bi.
 V Niki preberem zanimiv članek, kako lahko psihološki profil vpliva nato, ali bomo zboleli za rakom. Ameriška klinična psihologinja Lydia Temoshok je na vzorcu 150 bolnikov odkrila, da je 75% izjemno prijaznih, ustrežljivih, požrtvovalnih in nezahtevnih. Zaskrbljeni so zaradi svoje bolezni, ne toliko zaradi sebe kot zaradi svojih bližnjih, ki zaradi njih trpijo. Čustva so nezavedno potlačili, jeze skoraj niso kazali, redko so  priznali, da jih je strah ali da so žalostni. Vzdrževali so fasado prijaznega, potrpežljivega "nekomplikatorja" tudi ob najbolj bolečih in težkih preizkušnjah. Ne prepoznajo svojih potreb in čustev, pomembnejši so drugi, za katere se velikokrat žrtvujejo. Seveda veliko različnih dejavnikov privede k nastanku raka, vendar omenjena raziskovalka kaže na povezavo med potlačenimi čustvi in potrebami ter oslabljenim imunskim sistemom, ki je prva obrambna črta pred rakom.
 
Bingo! Pri meni je Lydia kar zadela, ker sem vedno najprej pomislila, kaj bo moja težava prinesla najprej mojim najbližjim. VSE se hotela sama nosit, nikoli priznat, da sem šibka, da ne zmorem, prositi za pomoč …Drugim se razdajam brez zadržkov, vlečem nase njihove težave in sočustvujem z njimi. Nekaj sem naredila na miselnih vzorcih, da sama sebe postavim na prvo mesto, sam mi to še ne gre najbolje. Boš morala še vadit, ti cankarjanska mati in tudi vse ostale podobne matere, ki ste se prepoznale v temle vzorcu!

Ni komentarjev:

Objavite komentar