sreda, 24. maj 2017

Moč podob (grdo versus lepo)





Danes pišem o podobah. Lahko so lepe in ganljive, da se ob njih razjočemo. Ali pa so šokantne in nas želijo ozaveščati. Če se naši možgani ne bi odzivali na podobe, bi odpadla vsa umetnost, marketing, pornografija, žurnalizem itd.

Sledi ilustracija grdega in lepega.

Estetiko grdega so ustoličili že dadaisti. Tako se je na primer Marcel Duchamp podpisal na straniščno školjko in jo razstavil kot umetniški predmet.
Primer iz današnjega časa so šokantne slike na cigaretnih škatlicah. Naj bi ozaveščale in opominjale. Moj prijatelj je začel cigarete kupovati pri trgovcu, ki je še imel staro zalogo brez groznih sličic. Torej če pogledaš stran, se te zadeva ne dotakne. Pomeni, da sporočila nočemo videti, ker bi nas lahko šokiralo. Torej že malo deluje, a vseeno menim, da od kajenja ne bo odvrnilo preveč ljudi (ker cigareti pač pašejo in ugodnost učinka premaga negativne posledice). Kolegi kadilci pravijo, da bi morali enako ozaveščujočo kampanjo organizirati tudi na steklenicah z alkoholom (predlagam slikce ciroznih jeter ali pretepenih žensk in otrok). Se strinjam! Udarmo po vseeh drogah enako.

Za ilustracijo lepega tokrat nisem izbrala lepe umetnosti, ki v nas vzbuja občutke harmonije, plemenitosti in sočutja, ampak sodobno podobo princeske v najlepših oblačilih modnih kreatorjev (ki bi jo zavidal še sam Disney). Gospe in gospodje: parada igralk na rdeči preprogi cannskega festivala. A ni res, da lepo premaga grdo?







Ni komentarjev:

Objavite komentar