sreda, 19. julij 2017

More, more, svugdje oko nas



Morje. Modro in zeleno, črno in spenjeno. Lenobno oblizuje skale ali pa jih obliva z divjo peno. Kot ljubimec, ki nežno ljubkuje telo ali ga divje vzburka, da kriči od naslade. Zame je kot praoče ali prabrat. Ko zaplavam vanj se mi srčna čakra poveže z njegovo bitjo. Pripoveduje mi zgodbe o nastanku človeštva, ko smo bili še majhni zametki zelenih alg.
Pripoveduje mi tudi zgodbo o Atlantidi, ki pravi, da je v davnih časih obstajala bogata in mogočna otoška civilizacija, tako širna, da se je razprostirala sredi oceana, na katerega robu je Atlant z rameni podpiral nebo. Zato se je ocean imenoval Atlantski, civilizacija pa Atlantida.
Prebivalci Atlantide so častili bike in boga morja; bili so odlični pomorščaki in njihov vpliv je segal do obal Sredozemlja, vse do Egipta in Grčije.
Za tisti čas so imeli visoko razvito kulturo: bili so izobraženi in ponašali so se z umetnostjo arhitekture in z metalurgijo. Kljub vsemu svojemu bogastvu so hoteli več in več in ta pohlep jih je naredil za ošabne zavojevalce, ki so sanjali o prevladi nad Evropo in Bližjim Vzhodom. Na koncu je to  nagnjenje k skrajnostim povzročilo njihovo uničenje.
Bogove je kaj kmalu minilo potrpljenje in odločili so se, da bodo ljudstvo Atlantide kaznovali zaradi njegove velike ošabnosti. Tako so se vode oceana dvignile v velikanskem valu in v eni sami noči je civilizacija Atlantide izginila v morju in za njo ni ostala niti sled.
Morje je bilo tudi tam, ko je Krištof Kolumb priplul po njem in odkril lepi novi svet. Ljudje pa so si pokorili lepe nove ljudi, Indijance, ki so živeli tam!?

Morje torej ostaja, mi ljudje pa se koljemo na njegovih obalah. Še sanja se nam o vseh njegovih podvodnih lepotah in svetovih. Po njegovi površini brenčimo s svojimi stroji in ga zastrupljamo z bencini in olji. Kdo ve kakšno strašno maščevanje kuje v svojih nedrjih?


Izpoved čistačice Fate

Ime mi je Fata in ove godine sam se odločila, da grem čistit mal tam gor na more, u kamp Lanterna, izmedju Novigrada i Poreća. Plaća ni kaj posebnega, a jebiga, treba je proživit.


Šefe mi je predstavio moj radni alat, mam ena taka velika kolica sa svim vrstama metala in cunji. Sam mislila, da mi bo fajn na moru, da se bom lahko malo okupala i bla na svežom vazduhu. Ampak tile turisti su od vraga. Ujutro fino izperem tla sa šlaufom, a oni mi stalno hodaju po cjevi. Onda namjestim toaletni papir, drugi dan već nestane. Jao, kako je moguće da ova raja toliko sere i piški. Vidi se, da neki ne znaju ćemu služi ćetka pored školjke, jer sledi svojih govanaca ostavljaju na školjci. Kad se tuširaju, svugde poplava … U mušlu ostaje duga kosa ili dlake od brijanja. Da ne omenjam ostataka od jela kad peru suđe. Bože moj, kakav je ovaj svijet. Od vani uj od nutra fuj. Sam si rekla, Fata moja, nikad više za čistačicu v kamp, bolje ti je čistiti u nekom dečjem vrtiću ili kancelariji. Neka si nađu neku drugu budalu, da čisti ovim turistima na moru!

Ni komentarjev:

Objavite komentar