torek, 17. april 2018

Pesnik je pisatelju napoti

 
Je izjavil Feri Lainšček Vesni Milek v oddaji Od blizu. Postavila bom še drznejšo trditev, da je pesnik človeku kot takemu na poti. Bom ilustrirala s primerom. Predstavitev mojih potopisov me je pripeljala v Ilirsko Bistrico. V knjižnico MS. Sem šla takoj pogledat, kaj stoji za to kratico. In ugotovim, da gre za Makso Samsa, žensko, pesnico, zaljubljeno v Srečka Kosovela, ki je 1974 storila smrt, ko je hotela prečiti okoliški potok. Na Wikipediji piše, da je bila nekoliko zasanjana, vprašanje katero misel ali stih je imela v glavi, ko jo je ponesel tok, podobno kot Prešernovo Uršiko zalo. Domačini so mi znali povedati, da je bila ta Maksa bolj čudaška, vedno v škornjih in precej možata. Kakor koli obračamo, morda je bila slaba plavalka ali pa premalo pozorna na pasti materialnega sveta in je šla. Podobno kot Matija Čop, ki je znal 19 jezikov, namesto, da bi se namesto enega naučil plavati? Pesniki, oziroma umetniki na splošno so pogosto nefunkcionalni v vsakdanjem življenju.




No, da nadaljujem s Ferijem, ki je moj priljubljen pesnik in pisatelj pa še tako lepe jasne modre oči ima … Je navdušen Jungovec in govori o sinhroniciteti dogodkov. Ta je namreč na podlagi opažanj ponavljajočih se pojavov vzajemnih dogodkov opazil, da določena psihična situacija v zunanjem svetu izzove določen dogodek ali situacijo, ki jo ne moremo poimenovati "naključje", saj je v preočitni povezanosti s psihično situacijo posameznika. Takih naključij sem imela v življenju že kar nekaj. Že tole, da sem istega dne poslušala pesnika Lainščka, izvedela, da obstaja pesnica z imenom Maksa Samsa, ki je neverjetno podobna moji stari mami (je tudi bila čudaška, samo ne pesnica), in da sem tudi sama predstavila svojo pesniško zbirko Črne in bele ptice. Čudna 3 naključja, a ne?


Ni komentarjev:

Objavite komentar