četrtek, 26. april 2018

Pika Nogavička v meni


Včeraj dobim ponudbo, da Svitanja pripeljem tudi v dom starejših v Cerknici. Kot se mi je pred predstavitvijo v Novi Gorici utrnila zamisel, da nastopim z rdečim noskom, se mi je tokrat prikazala oranžna nagajiva glavica Pike Nogavičke. Pika še danes pooseblja sanje vsakega otroka, da bi bil močan, neodvisen in da z njim ne bi manipulirali.

Saj se res včasih počutim kot ona. Sem samosvoja, mislim s svojo glavo, ne maram avtoritet, spoštujem drugačnost in sem še vedno zelo radovedna. Vidim vsak oblak, ob dobri glasbi začnem plesati, se še vedno glasno smejim, v puštevanki (poštekanki)I sem pa še vedno povprečna.

Slovenci smo dobili tudi posodobljen prevod Nade Grošelj o tej mali navihanki. Po svoje se je lotila besednih iger, nekatere pa pobrala iz gledališke priredbe Andreja Rozmana (poštekanka za poštevanko). Iz besede spunk, prej prevedene kot stranh, je nastal splunk (ki ohranja zvočne razsežnosti izvirnika), kroglice pregelk pa so zdaj tablete vrvrti in tako je nastal tudi nov verz: Ljubi dragi vrvrti, nikdar nočem zrastati. In seveda Pika ne hodi več zadenjski, temveč ritensko, pije kakav in ne čokolade, ni raziskovalka, temveč iskarka.

Piko so v nekem predavanju postaviti tudi kot glavno junakinjo razmišljanja o beguncih, ker pooseblja pravico biti drugačen in samosvoj. Seveda pa bom spet pristavila svoj filozofski lonček, da je srednja pot prilagajanja najboljša.

Slike spodaj: Pika Nogavička, njena igralka danes in Darja Nogavička




Ni komentarjev:

Objavite komentar