torek, 22. oktober 2019

Običajen jesenski dan in melanholična poezija


Zjutraj magla svugde oko nas, jaz pa jo režem s svojim kolesnim meglolomilcem proti Stegnam, kjer sem v službi. Obožujem jesenski bluz in v žive barve odeta javorjeva drevesa. Na kolesarski stezi se razkreči psiček in se pripravlja za kakanje. No, si rečem, danes bo zagotovo srečen dan, če se začne z drekom in sigurno bo padel kakšen keš. No, kar se keša tiče, mi je kolegica v službi poravnala dolg v višini 2,60 evra, kar se pa sreče tiče, me je čakala v samem imenu restavracije Angel in v knjižici dragega pesnika Rumija. Joj, zvenim kot Manca Košir, ampak saj Rumi je od vseh nas in ne samo njen monopol, a ne?
Jesen je itak letni čas, ko mi zadiši po melanholični poeziji in dva od velikih mojstrov sta Rilke in Gibran.

Zato si ne morem kaj, da ne bi na tem mestu zapisala nekaj njunih verzov:

Oh, da ne bi bil odrezan
in niti za malenkost
ločen od  zakona zvezd.
Notranjost – kaj je to,
Če ne stopnjevano nebo,
po katerem prhutajo ptice,
in je globoko od vetrov,
ki vršijo proti domu?
Rainer Maria Rilke

***
V srcu vsake zime
leži dehteča pomlad
in tančici vsake noči
čaka smehljajoča zora.
Kahlil Gibran

Ko sem že ravno začela z res fatalno Josipo Lisac, se spomnim, da je letošnja fatalka Natalija Verboten. Pri toliko prodornih in lucidnih slovenskih ženskah, bi pa res lahko izbrali kakšno prodorno novinarko ali umetnico, ne pa celuloidno lepotico goveje glasbe, ki poje tole globokoumno besedilo: Dva pol'caja, dva iz mojga kraja, prav'ta da sta vidla dve pr'jat'lci, ki s strehe dol visita, se na glas smejita,  kot da sta utrujeni …Brez komentarja.

Hrvati so nas spet prehiteli po desni. Glumaški Juncker je možatemu Plenkoviću v zadnjih vzdihljajih izpolnil željo vstopa v Schengen. Pa so se naši politiki tako napihovali, kako bodo državi, ki ne spoštuje pravnega reda, bojkotirali vstop. Čeprav jih ne maram, je pa treba priznati, da so zelo spretni na diplomatskem parketu, bog si ga vedi, s čim so podmazali evropsko vrhuško, da jim je uspel tale veliki met. Mogoče sojim pa obljubili kakšen dalmatinski otok, saj imajo dost tega materiala (kar 1185?!)

Ni komentarjev:

Objavite komentar