ponedeljek, 14. november 2022

Kako učinkovito rešimo strahove in skrbi

 


 

 Boris Vene in Nikola Grubiša, povzeto po knjigi Zdravje je v nas >

 Ena izmed prelomnic na moji poti ozdravitve je bilo soočenje s strahovi.

Od kod izvirajo strahovi

Globoko v sebi nas večina išče naslednje:

  • ljubezen (v smislu, da nas okolica sprejema),
  • občutek varnosti,
  • védenje, da je za nas poskrbljeno.

Povod za to iskanje so globoko ukoreninjeni strahovi.

Na dnu se vedno skriva strah pred smrtjo, ki se kaže skozi željo po preživetju oziroma skozi strah pred pomanjkanjem, propadom

Tako se strah pred pomanjkanjem kaže skozi dve obliki, pasivno in aktivno:

Pasivna oblika: ustvarjanje socialnih vezi. Iz strahu pred zapuščenostjo oziroma izobčenostjo iščemo varnost skozi pripadnost skupnosti. Tkemo vezi, prek katerih si zagotavljamo pripadnost neki skupini.

Aktivna oblika: grabljenje in kopičenje zalog. Ne zanašamo se na druge temveč iščemo varnost skozi lastno udejstvovanje. V ključnih situacijah najprej poskrbimo zase – na primer, najprej naredimo zalogo za svojo družino, potem pa smo radodarni še do drugih – oziroma nezavedno grabimo stvari k sebi.

Kako sem se lotil strahov

Za razreševanje strahov sem izbral nekaj specifičnih tehnik. Nekatere sem poznal od prej, nekatere pa sem iznašel sam.

Začel sem z enostavnim pristopom, ob pomoči katerega sem strahove razdelil v dve smiselni skupni. Na levo stan lista sem zabeležil vse, na kar imam vpliv, na desno pa tisto, na kar nimam.

Vse, kar se je znašlo na desni strani, mi je po nepotrebnem jemalo energijo. In tega je bilo kar nekaj … Izdelal sem si afirmacijo, ki me je ob vsaki misli na zadevo z desne strani spomnila, da po eni strani ne morem narediti ničesar, po drugi pa ravno s tem, ko usmerjam energijo v nepotrebno, krepim stres.

Druga tehnika, ob pomoči katere sem reševal skrbi z desnega seznama, je bila naslednja. Ko se mi je v glavi odvil film v povezavi z razvojem dogodka, za katerega me je skrbelo, sem čezenj v mislih narisal velik, rdeč X. Rekel sem si »Brišem« ali kaj podobnega ter si zamislil nek drug, prijetnejši film, ki se je odvil na istem mestu oziroma tako, da je prekril ta X.

Inovativne tehnike

Mnoge stvari sem razreševal s križanjem misli in čustev. Če sem občutil strah, sem težko našel enako močno pozitivno čustvo, ki bi ga pretehtalo. Zato sem raje poiskal tehten logični razlog, ki je podpiral nasprotna dejstva. Ugotovil sem, da imajo hladna, logična dejstva, ki govorijo v prid pozitivnemu razpletu, veliko moč nad neprijetnimi

 

Ni komentarjev:

Objavite komentar