ponedeljek, 15. januar 2018

Oglaševalci nam prodajajo s(r)anje



Svoje pisanje o oglaševanju na splošno in še zlasti v avtomobilizmu začenjam s temle odlomkom znamenitega francoskega pisatelja Beigbederja:
»Sem oglaševalec: ja, onesnažujem ta svet. Sem tip, ki vam prodaja sranje. Ki vas sili, da sanjate o rečeh, ki jih nikoli ne boste imeli. Vedno modro nebo, nikoli grde bejbe, popolna sreča, retuširana s photoshopom. Spucane slike, trendy muzika. Ko boste toliko našparali, da vam bo le ratalo vplačati avto vaših sanj, ki sem ga posnel v zadnji kampanji, bom vmes poskrbel, da ta že zdavnaj ne bo več moderen. Tri korake sem pred vami in vedno poskrbim, da ste ravno prav frustrirani. Glamur je dežela, v katero se nikoli ne pride. Fiksam vas z novostmi — prednost novosti pa je ta, da nikoli ne ostane nova. Vedno je nekje ena nova novost, ki postara prejšnjo. Moje poslanstvo je, da se vam cedijo sline. V mojem poklicu si nihče ne želi vaše sreče, saj srečni ljudje ne trošijo.«

Zveni znano? Poznanih je kar 30 psiholoških sprožilcev nakupa nekega izdelka. Seveda je najprej treba znati prodati zgodbo. V oglasih so ljudje vedno lepi in nasmejani.
Sporočajo nam, da če bomo kupili ta in ta izdelek, bomo morda tudi sami zaužili del prikazane sreče. Bombardirajo nas s prizori iz oglasa in potem se kot navite igrače usmerimo v nakup. Več ali manj. Ne razumem pa oglasov za »sproščenost žensk v tistih dneh«, saj je jasno, da ženske potrebujemo vložke in tampone za tiste dni in mi zato ni treba prodajati zgodbe o prijateljicah, ki sproščeno plešejo brez rdečega madeža na hlačah. Ali pa reklam za pametne telefone, ki so sicer prave male mojstrovine, smo pa že itak sami »navlečeni« na pametne telefone. Ok, priznam, gre za znamko, ki jo bomo izbrali v splošni poplavi ponudnikov.

Včeraj sem si zavrtela nekaj avtomobilskih oglasov. Si me predstavljate, kako načrtno skipam programe in iščem avtomobilske oglase? Ni jih bilo težko najti. V vsakem bloku najdeš po enega. Kakšne slogane sem našla?

-          Samozavest prirojeno: VW
-          Več grandioznosti v življenju: Opel
-          Ustvarjen za velike življenjske zgodbe: Nissan
-          Ostani samosvoj: BMW

Bingo! Same velike besede. Ko boste kupili določen avto, boste prav to: samozavestni, grandiozni, samosvoji itd. Pa še imeli boste vse, kar imajo veliki, (če se še spomnite oglaševanja za Clio).
So pa določeni oglasi usmerjeni tudi na določeno publiko. Ste slišali, da pohištveni gigant Ikea v kataloškem oglasu za otroško posteljico vabi nosečnice in tiste, ki o svoji nosečnosti še niso prepričane, naj urinirajo na označeno mesto v katalogu. V oglas je vgrajena tehnologija, ki je zelo podobna nosečnostnemu testu. Če je ženska noseča, se pod oglasom za otroško posteljo izpiše nova, znatno znižana cena, ki jo lahko ob nakupu uveljavlja nosečnica. Jasno, svoje nosečnosti ne more izkazati zgolj s trebuhom, temveč samo s polulanim katalogom.  Skrajno ponižujoče!
Zato dragi moji pri odločitvah o nakupu pamet v glavo in bodite samosvoji pri odločanju, kateri izdelek boste izbrali, ne pa kot goba, ki je popila eliksir oglaševalcev.


Ni komentarjev:

Objavite komentar