torek, 2. januar 2018

Panika Dese Muck in moj mir v duši



Boste vprašali, kako gre tole dvoje skupaj. Po luštnem intervjuju na TV o »gospe Desi« , v katerem jo hvalijo veliki možje našega kulturnega življenja, si v knjižnici sposodim njeno knjigo z naslovom Panika. Čeprav to gospo težko gledam na TV-ju,  me knjiga kar navduši. Zgodba je slikovita, premočrtna, dobro zgrajena. Govori o (jasno zapletenih) odnosih med moškim in žensko, o varanju, o odvisnosti od odnosov, o naši lahkovernosti pri šloganju, o življenjskih padcih in dvigovanju. Skratka, aktualna tematika, obdelana na ne tako lahkoten način kot bi človek pričakoval. Z Janom nama je bil najbolj všeč tale stavek iz enega filmskega odlomka, ko je režiserka in izve, da jo je tip pustil kar prek telefona: »Piva mi dej, veliko piva….« Dokumentarec odstre njeno žalost in depresijo. Tudi sama mislim, da ustvarjaš iz minusa in ga potem pretvarjaš v plus. "Mene so večkrat v življenju reševale knjige. Brala sem ponoči pod odejo, saj nisem imela srečnega otroštva.Terapevtsko pisanje lahko prinese odrešitev in notranje olajšanje – če ne pišeš le, kaj so drugi tebi naredili, ampak tudi, kaj si ti komu naredil. To je ta empatija, s katero si se sposoben vživeti v druge ljudi," je Desa povedala za oddajo Tednik.

Slabo samopodobo moraš zdraviti vse življenje, ker zgleda, da kot otrok do nekako štirih let nisi dobil potrebne ljubezni in potrditve. Vem, o čem govorim, ker sem sama kot majhna živela pri čudaški stari mami, oče in mama sta pa gradila hišo, v kateri naj bi nam bilo lepo … Pa je vlak samopodobe odbrzel naprej, zato na jogi velikokrat jokam na terapiji meditacije o pomiritvi notranjega otroka. Bi rekla, da kar napredujem, ker tolažbe in potrditve ne iščem več toliko zunaj. Zato sem na znotraj veliko bolj mirna in stabilna. Preteklo leto sem imela revival sanjarjenja o izgubljeni ljubezni. Ni hujšega strupa kot neizživeti odnos. Zamrzneš ga na idealiziran spomin in potem se drogiraš z njim in si po potrebi jemlješ manjše ali večje odmerke. Na poti proti Krimu dobim preblisk, da je tole moje ravnanje kot moralni rak, ki me počasi gloda. Spomnim se presajanja mandragor v Harryju Potterju, saj veste, tiste pošasti, ki grozno tulijo, ko jih izvlečeš iz lončka in presadiš v drugega. Zamislim si, da so moja  pričakovanja in sanjarjenja tale grda mandragora, ki jo moram izruvati iz sebe in vreči stran. Joj, če me kdo opazuje, bo mislil, da se mi je odpeljalo. Obred ponovim dvakrat, trikrat. Ponoči me tišči v srčni čakri, ker sem se zgleda že navezala na himero sanjarjenja. Nič hudega, naj boli, se vsaj čisti. Tako stopam v novo leto z eno izprijenostjo uma manj!


Ni komentarjev:

Objavite komentar