sreda, 2. maj 2018

Hommage Metki Krašovec



Nekoč je bila na klasični gimnaziji generacija: Boris, Tomaž in Metka. Borisu je bila Metka všeč, a se je ta raje odločila za Tomaža. Bili so veliki ljudje, vsak na svojem področju. Sivi odposlanec vesolja je ugasnil njihova življenja, Metka je bila zadnja med njimi, 24. aprila 2018.

Njene slike so mi bile vedno pri srcu. Prosojne ženske, bele polti, z veliki izraznimi očmi izražajo mistiko, zazrtost v druge dimenzije …

Odkrito je znala spregovoriti tudi o ustvarjalni krizi:
»Kadar se pot, po kateri hodim, izčrpa in konča, se znajdem v slepi ulici, dobim občutek zazidanosti ...Takrat je čas, da vzamem v roke kladivo in razbijem zidove, ki so zrasli okoli mene, tako da lahko stopim iz ujetosti, naprej v nekaj, kar me presega  ... Takrat se mi ponovno začno odpirati vrata, vse teče in je na pravem mestu, vse je preprosto in naenkrat ne razumem, zakaj sem se pred tem tako mučila. V takih trenutkih sem ponovno uglašena s svetom in s seboj.

O slikah:
»Jaz razmišljam o njih in kar nekaj časa mora preteči pri slikanju, preden slika pobegne mojemu nadzoru in gre svojo pot. Ta trenutek je naporen: takrat se borim s sliko, prepričana, da jo moram obdržati pod svojo voljo in nadzorom, a slika beži in se bori za svojo pot. Če jo v tem procesu prehitro prepustim njeni lastni poti, razpade, če jo predolgo držim pod nadzorom, umre. To je boj med egom, ki hoče voditi, in skrivnostjo, ki se želi odpreti in oblikovati podobo

O potovanjih:
Potovanja so mi dala spomine na pokrajine, ki so postale del mojega notranjega inventarja. Ta občutja pridejo v slike kasneje, ne takoj po potovanju. Verjetno ostanejo z menoj tiste pokrajine, tista svetloba in barve, ki so del mojega osebnega spektra in občutij, s katerimi sem uglašena. Verjamem, da je slikar rojen za neko svetlobo in barvo v sebi, in če tega ni v našem rojstnem kraju, gremo svetlobo in barve iskat po svetu, vse dokler jih ne najdemo

Ena njena slika nosi naslov: Poj mi srce o pokrajinah, ki jih ne poznaš. Zdaj si ti Metka postala prosojna bela princesa, ki pluješ po novih, neodkritih svetovih!

Ni komentarjev:

Objavite komentar