petek, 5. april 2019

Strast do življenja ali 2 cellos


Moja prva trditev je, da brez strasti ni vredno živeti. Mlačen in meglen hamletovski odnos do stvari v tem tako slikovitem svetu je zame brc v temo. Sem pač taka oseba, da se na hitro »zapalim«, pa naj bo to za glasbo, knjigo, film, sočloveka, filozofijo itd. Pri glasbi vidim, da me po nekem arhetipu zelo navdušijo kubanski ritmi ali pa irska poskočna glasba. Tako zelo, da začnem ritem udarjati z nogo in ga dirigirati z rokami. Na žalost nisem nikoli zares igrala nobenega instrumenta, sem pa odličen sprejemnik za muziko.

Tipčka iz 2 cellos sem sicer spremljala kot glasbenika, nikoli pa se nisem ukvarjala z njima kot osebama. Kot prvo, kapo dol nad njuno virtuoznostjo, ki se kaže pri izvajanju klasičnih komadov. Kot drugo, kapo dol pred njuno inovativnostjo pri priredbah filmske in rok glasbe. Tretjič pa največji poklon pred njuno predanostjo do zadnjega daha, ko jima kaplja znoj z glave in ko z vsemi obraznimi mišicami manifestirata ekstazo čarobnosti, ki jo izvabljata iz dveh zaobljenih, pološčenih instrumentov, od najbolj opojnih nizkih tonov do najvišjih nebeških not. Prisluhnite tejle ritmični mašini dveh čelov. Pri tem res ne moreš ostati ravnodušen.

Na TV si ogledam njun portret 2 obraza. Popolnoma me navdušita s svojo iskrenostjo, ko priznata, da sta izmučena  po 200 poletih z letalom  v enem letu. Po petletnem garanju, ki jima je prineslo slavo. O temnih plateh te zaslužene slave. O vrednotah, ki jih imata (narava, vsi smo eno, potreba po miru in samoti, potreba po ustalitvi in družini, kdo smo, kam gremo, o meditaciji in polnjenju baterij). Spregovorita tudi o človeški povezavi, kako se dopolnjujeta, čutita, včasih tudi sporečeta. Dokumentarec je tudi fotografsko zelo lep, saj je Lukova scena gozd, Stjepanova pa morje. Vmes pa leta violončelo po zraku, med travo in po morju. Odštekano, kot sta odštekana tudi sama, in prava paša za oči in srce!


 

Ni komentarjev:

Objavite komentar