torek, 4. junij 2019

Amélie in druge francoske zgodbe


 


Po treh letih spet v Trubarjevi hiši literature. Iz proze v poezijo. Tokrat s francoskih pridihom, ker sem izbor nekaj starih in novih pesmi prevedla v francoščino. Dela za eno tako predstavo je veliko. Od prevajanja in iskanja lektorja, do tiskanja, pošiljanja vabil, iskanja  glasbene podlage, peke peciva, šerpanje hrane in pijače… Še najlažje je bilo dobiti mojega prijatelja Antoina, da povadiva branje pesmi v vadnici Šentjakobskega gledališča. V veselje mi je delati s profesionalcem, ki objektivno svetuje. Predlagam, da nosiva baretke, čeprav vem, da je to stereotip. Iskreno pove, da je moja poezija tako intimna, da takile simboli na prvo žogo ne palijo. Vzeto na znanje!

Sledi zgodba, kako me je direktor Francoskega centra Rambo pustil na cedilu. Prvotna zamisel je bila, da literarni večer ponudim Francoskemu inštitutu. Napišem predstavitev, jo prevedem v francoščino in jo 7. februarja pošljem odgovorni za stike z javnostjo. Rien. Pas de réponse. Poskusim prek lektorja Nikolaja, rekoč: Frenčiji se med sabo poznajo, naj malo podreza in povpraša, na koga naj naslovim ponudbo. Odgovor je hiter, res dobim kontaktno osebo, direktorja Rambota (pardon, Rambaud po francosko). Naslovim zgoraj navedeno pošto nanj. Čakam, čakam, ….nič. Vzamem pot pod noge in prvič obiščem center na Bregu 12. Na vratih kode, da ne vem, kam bi. Na srečo pride ven neka gospodična in me ogovori, koga iščem. A gospoda R? Ste dogovorjeni? Ne, to pa ne. A smo kot pri zdravniku ali avtomehaniku? A ni direktor javna oseba, si mislim. Vseeno se ji odtaja srce in mi pokliče gospoda R. Za razliko od filmskega Rambota je ta tipičen žgoljav Francoz. Pravi, da se spomni moje pošte. Da oni nimajo kapacitet za predstavitve. Če se odločim za THL, bodo oni zagotovili »une petite promotion«. Ko dobim datum v Trubarjevi hiši, ga obvestim in spet pripravim krajši sestavek za objavo na njihovi spletni strani. Čakam kot pes pred vrati, kdaj bo kaj objavljeno. Nič. Spletna stran je zelo skromna, najave dogodkov objavljene šele za 1 teden vnaprej…

Ker sem »vztrajna baba« še enkrat poskusim z »opominom« na dogodek. Imam vprašanje glede avtorskih pravic in presvitli gospod mi sicer odgovori, vendar v isti sapi zatrdi, da na žalost ne more na dogodek, ker ima istega dne razgovor o evropskih volitvah. Tako, sebe je opravičil, druge je pa itak izpustil, ker na spletni strani ali na njihovem FB ni bilo duha ne sluha o dogodku neke Darje Avsec.
Naj ne zveni, da sem užaljena, ker sem navajena na zavrnitve, a žal mi je časa, ki sem ga potrošila za prazen nič.

Torej sam dogodek je bil zame čaroben. Moji nekdanji sodelavci iz Renaulta so mi popestrili dan. Francoski avtorji filmske glasbe so dobro sedli, 2 cellos te pa sploh požgečkajo po drobovju …

Ob osmih zapustimo Trubarja. Svetloba je ta prava, tista modra, umirjena, dogodek je za mano, pirček v Podmornici na Miklošičevi dobro pade na umirjajoče živčke. Naj živi poezija, slovenska, francoska, kakršna koli!


Ni komentarjev:

Objavite komentar