četrtek, 6. junij 2019

Zgodba o vrtnici in povratku h koreninam



Nekje na hribu je majhna kmečka hiška, za hiško je breg, pred hiško rastejo roza vrtnice. V tej hiški so korenine moje družine po očetovi strani. Bili so majhni kajžarji, s petimi otroki so se težko prebijali skozi življenje, a bili so skromni in z malim zadovoljni. Bosopeti so tekali po bregu, nabirali borovnice in jih hodili prodajat v 17-km oddaljeno Ljubljano.

Ko sem bila majhna, smo pogosto hodili v očetovo rojstno hišo. Po smrti njegovih staršev pa je oče sam obiskoval brate in sestre. Po toliko letih me je pot pripeljala spet v to hišo, v kateri živi družina mojega bratranca. Hišna dobra vila drži družino pokonci, šviga sem in tja, vliva optimizem in dobro voljo, zdravi z zdravilnimi rokami in energijami … Če družina ne bi držala skupaj, bi hiška počasi propadla, pogoltnil bi jo plaz in zabrisale bi se njene sledi …

Ko se sprehodim po stezah okrog hiše, razpnem tipala kot mrežo za lovljenje metuljev in pijem trave, rože, hribe in oblačke v daljavi. Iščem očetove sledi in se spomnim, da so te sledi v nas, ki smo njegovi potomci, in v ljudeh, s katerimi so ti povezani.

Še misel o vrtnicah in o vsem, kar udomačimo. Seveda iz Malega princa: „Besede so izvir nesporazumov. Ljudje so to resnico pozabili. Za vedno si odgovoren za tisto, kar si udomačil. Odgovoren si za svojo vrtnico.“

Domov odnesem roza vrtnico, ki me je pred sedmimi meseci udomačila in sem zdaj za vedno odgovorna zanjo.

Ni komentarjev:

Objavite komentar