petek, 16. junij 2017

15. junij 2017


Vročina pritiska in moje rožice in pridelki v Iški so izpostavljeni hudi pripeki, ker sem tam samo ob vikendih. Zato se, ko odpeljem Jožeta na Polikliniko, na hitro odločim zamenjati vozni pas in jo namesto v Stegne mahniti do Iške. V avtu vedno poslušam radio Rock (seveda, a smo rokerji, al nismo?) in se predajam naključnemu izboru komadov tiste pol ure, ko sem aktivna poslušalka. Najbolj me zadanejo Eagelsi (Hotel California), Led zeppelin (Stairway to Heaven), Wish you were here (Pink Floyd), Brians Adams (Summer of 68).

Pšenica je že zrela in blago poplesava z vetrom. Kako mehkobna je pokrajina ljubljanskega barja, po kateri počasi vijuga reka Iška kot zaspana kača, ki počasi prebavlja pogoltnjene miši. Peljem mimo modelarjev, ki upravljajo svoje aviončke. Spomnim se na balonarsko nesrečo na Barju leta 2012, v kateri je umrlo šest ljudi. Po kakšnem ključu je usoda razdelila karte ljudem za večna lovišča, da so zasedli  prekate v balonu, ki jih je zajel ogenj in v katerih so živi zogleneli. Smrt v ognju. Kot pri sežiganju čarovnic.

Ali pa na primer smrt policista na Ižanki, ki so ga poklicali na nujno intervencijo, psihični bolnik, ki je vse insceniral, se mu je pa čelno zaletel v avto. Jaz take kraje imenujem osi zla, v katerih se naberejo slabe silnice in čakajo na igralce. Kot v računalniški igrici ali na božji stavnici. Nič se ne da preprečiti. Ali kot pravi mati Tereza: vedno si tam, kjer moraš biti in vedno se ti zgodi to, kar ti je namenjeno.

No, jaz sem v avtu in uživam v jutranji sliki pokrajine. V Iški me najprej oblaja sosedov pes in obmijavka sosedov maček. V šali pravim, da imamo tidve živali v solastništvu.

Ko točim vodo v kanglo se zavem, kako dragocena tekočina je to in kako dragocena bo šele postala. Dva dni nazaj sem si gledala super film o vodi z naslovom Dva kisika, en vodik.

Nazaj grede se spomnim mame, ki je že pol leta na Bokalcih. Pravi, da ji je tam kar dobro. Ne druži se veliko z ostalimi stanovalci. Največkrat sama sedi na delu, ki povezuje obe krili te graščine in zre v daljavo. Bog si ga vedi, kaj premišljuje, ali pa morda samo meditira in samo jè. Ko me vidi prihajati, mi pomaha. Zavem se, da se bom tega trenutka spomnila tudi, ko je ne bo več. Saj take posebne trenutke ali besede si zapomnimo, ko naših dragih ni več. Oče je odšel že pred petimi leti, pa mi v ušesih še vedno odmeva Gorski vijenac, ki mi ga je recitiral.

V nedeljo sem bila na Bokalcih priča ganljivemu prizoru med mamo in sinom. Sin je mamo dvignil iz invalidskega vozička in jo ljubeče in skrbno podpiral pri hoji. Stopicljala je kot ptiček. Potem se je začela tresti in suvati okrog sebe ter spuščati neartikulirane glasove in krike. Mene je kar zvilo, sin pa je zgleda tega vajen in jo je ljubeče posadil nazaj na voziček. Jao, kaj če se bo to kdaj zgodilo tudi meni in mojemu sinu Janu?

V službi po starem. Prevajalka prevaja, kaj če drugega!?

Zvečer imamo štirideseto obletnico mature (fjuu, kako čas beži). To bo priložnost za primerjavo s sošolkami, kje sem s svojimi gubami, podbradkom in maščevjem okoli trebuha. No, seveda se bolj veselim odnosov in bližine z mojimi štiriletnimi sopotniki na Šubički. Kaj si bomo znali bistvenega povedati o naši življenjski filozofiji?

Ni komentarjev:

Objavite komentar