torek, 8. avgust 2017

Despacito ali slowly



Recept za mega hit Despacito: oglej si tukaj 

Vzamemo posnetke lepih plaž v Portoriku, eno super erotično karibsko lepotico z dolgimi lasmi, oblečeno v zlato, nekaj eksplozivnih rifov klasične kitare, pogrošno besedilo, ki namiguje na seks, enga reperja, eno plesno skupino razgretih moških in žensk, in ga imamo, hit ki si ga je ogledalo že 3 milijarde Zemljanov!

Erotika kar šprica. Ja, tile latinosi se res znajo zabavat, čez dan bolj poležavajo, zvečer pa privlečejo svoje teleščke na plesišče in potem se začne vžigati. Kako se ženske zvijajo kot kače! V latino kulturi se ve, kakšna je vloga moškega in kakšna je vloga ženske. Med njima pa je elektrika, ali kot približno pravi izvajalec Luis Fonsi: ti si magnet in jaz železo, sestaviva koščke sestavljanke …

To me spomni na moja poletja v Provansi, ki na jugu že meji na španski melos. Tud mi smo plesali na makadamu sredi vasi, spodbujeni s pivom in pastisom, tud tam je bila v zraku erotika, čeprav ne tako očitno kot pri teh obmorskih latinosih. Me kar malo daje nostalgija za tistimi norimi, brezskrbnimi časi, ko sem bila jaz magnet in ti kovina (hihi).



Ne)erotika drugič ali Deklina zgodba Margaret Atwood

Če je v prejšnji objavi bilo vse zelo enostavno: »ti hočeš, jaz hočem, torej se dajva dol«, pa smo s tole nadaljevanko  distopičnega romana Margaret Atwood (ki jo predvajajo na HBO) stopili v totalitarni režim države Gilead. Seks je tu popolnoma razčlovečen. Neplodni pari imajo služabnice, ki jim rojevajo otroke. Enkrat mesečno imajo takoimenovano slovesnost, ko žena drži v objemu služabnico, s katero seksa njen mož, poveljnik, stražar  ali drug pripadnik vladajočega razreda. Grozljivo je gledati odsoten pogled žene in pogled služabnice, v katero buta moški.

Motiv takega početja se naslanjanja na zgodbe iz Biblije, kot je ta, da sužnja rodi otroka v imenu neplodne gospodarice, žensko spremenijo v služabnice, živino za rojevanje otrok. V najboljšem primeru so ženske eksistencialno popolnoma odvisne od moških. Branje in druge intelektualne dejavnosti so jim strogo prepovedane, bistveno bolje pa se ne godi niti svobodomiselnim moškim. Edina rešitev za prebivalce nove Amerike je prebeg v svobodno Kanado. Zveni znano? V izjemno zgovornih kostumih iz Dekline zgodbe so nekateri na marčevskem Ženskem maršu (Women's March) za pravice žensk v rokah držali posterje s citati iz knjige: »Nolite te bastardes carborundorum« (Ne pustite pošastim, da vas zatirajo).

Priporočam ogled nadaljevanke (sama sem začela šele pri 4. delu), ker je projekcija sveta, v katerem ni več čustev in prevladuje prepričanje, da je tako življenje boljše za večino ljudi. Seveda to ne drži za vse, kot npr. za junakinjo, ki še verjame v čustva. Zgodba se že začenja zapletati, ker ima s svojim gospodarjem že kar preveč tesne odnose za sprejete norme.

Zdaj pa izbirajte katerega od dveh erotičnih scenarijev imate raje?



 

Ni komentarjev:

Objavite komentar