sreda, 2. avgust 2017

Tud Ostržki niso več kar so bili




Ne, tole zgoraj ni marionetno gledališče, čeprav so me kot majhno punčko vozili v  gledališče na Levstikovi. Živo se spomnim predstave Žogica nogica in Zvezdica zaspanka. Z odprtimi usti sem požirala zgodbo na odru, se bala strašnega zmaja in Ceferina. Ko sem potem čez mnogo let videla razstavljene lutke iz tistega časa, nisem mogla verjeti, kako drobcene in brez življenja so. To je pač demistifikacija otroštva, ko odrasteš in se začneš gibati po čisto drugačnih odrih. No, nekaj tiste čarobnosti otroškega sveta še vedno gojim in nosim v sebi.



Danes bom govorila o svoji leseni lutki. Kupila sem jo v Prometeju in mislim, da take lutke uporabljajo slikarji pri učenju. Lahko bi bila moja zaupnica, danes bi ji na primer zaupala:  »Life is sux. V službi nisem zbrana, slabo mi je od vročine, doživljam ignoranstvo od svojih najbližjih …« Morda bi mi potem bilo bolje, saj pravijo, da izpoved ali spoved pomaga, ker : pređeš brigu na drugog. No, meni to pač ne pomaga, ker me je joga naučila pristopov, kako premagovati stiske, na katere lahko vplivam. Z drugimi se nima smisla ukvarjati.



Še o eni lutki bo tekla beseda. Prebrala sem knjigo Lutka Marka Pristova. V Iški sem se udobno namestila v senco in začela prebirati knjigo. Naslov mi je bil zanimiv in lepo se je začelo, kako je šel majhen fantek skozi gozd. Uau, kakšni lepi opisi:



»Po vitki stezici skoz čarobni zelen gozd je hodil droban, svetal fantek. Kot bi se gibal pod visočavami katedral, je hodil pod krošnjami dreves, ki so mu kot kupole lebdele nad glavo, kot bi tipal po hodnikih čudes, je hodil pod stolpi dreves, ki so se kot da bi zibali v zraku. Skoz razmake med razkošnimi vejami so kot skoz okna božjih soban padali sončni žarki, polni nezemske mehkobe, da je izgledalo, kot bi rahlo zelenilo predirala ostra, nezlomljiva rezila, a nenevarna, nežna, stkana iz najbolj čiste svetlobe. Kot bi najbolj mila sila  neslišno pršela skoz bogate oblake, lila in valovala in pošev zasajala v tla nerazrušljive stebre sijoče lepote



Potem pa, bang, se pojavi lesena Lutka, okretna in jezikava, najprej prijazna, potem pa postane zlobna in nesramna, kmalu sta že dve, in tri, so groteskne in grozljive in fantku povsod sledijo. Pritoži se na upravne organe in sodišča,  povsod se spet pojavi ta Lutka, vedno v drugi preobleki, vsemogočna in vseprisotna. Kot hudič, ki te spremlja v duši in ti šepeta v uho svinjarije, kot alter ego, ki te spremlja povsod. Zgodba se konča tako, da Lutke končno ni več, pa tudi nikogar drugega ne?!



Prav zanimiva fantazmagorična metamorfoza malo nagajivega, a še vedno kar prijaznega Ostržka. Ponoči bom svojo lutko pokrila čez glavo, kot kanarčka, da se ne bi slučajno spomnila pretransformirati v zlobno lutko.

Ni komentarjev:

Objavite komentar