torek, 21. november 2017

The Shape of Water




Voda je zame nek posebni medij zaradi njenega fluida. To vam lahko potrdijo potapljači, ki pravijo, da je tam spodaj čisto drugačen čarobni svet. Potem cenim vodo zaradi njene sposobnosti shranjevanja informacij, o čemer bi vedel veliko povedati nedavno preminuli Emoto. Tudi naše telo je sestavljeno iz 70-80% vode, zato ni čudno, da nas nekatere nosi luna ob njenih menah. Takrat si želi voda v nas spojiti z velikim modrim bratom-oceanom. To je kot tuljenje volkov v luno.

Po tem slavospevu vode prehajamo na opevani film z naslovom Oblika vode. Pričakovanja so tista prekleta reč, zaradi katere smo ponavadi nesrečni. Jaz sem si v svoji glavi predstavljala, da bo vodna pošast iz filma fluidno-subtilno vodno bitje v stilu Avatarja. Pa mi na ekran pripeljejo eno tako bolj gumijasto pošast v stilu Godzile ali prvih poskusov filmov o Frankenstainu. Drugače je vzdušje v filmu odlično izrisano v stilu šestdesetih let. Liki so odlični (nema čistilka, ki se samozadovoljuje v banji, preden gre v službo, duhovita obilnejša črnka, ki šimfa čez moža, strahopetni a čuteči umetnik, hladni brezsrčni poveljnik v raziskovalnem centru, ki ves čas sesa osvežilne bombone). Pa približevanje neme čistilke vodni pošasti, s katero se sporazumeva z govorico nemih (Snažilka umetniku v tej govorici razlaga: On (pošast) me edini jemlje takšno kot sem, ker ne ve, da sem nepopolna). Je kar duhovito, ko se spravita v ljubezenski akt, vendar se mi zdi, da je tukaj šel film malo čez mejo. Menim, da se tukaj izgubi hrepenenje in napetost, ki je bila med njima. Da ne govorim o črno-belem vložku mjuzikla, ko ta nema čistilka zapoje in se s pošastjo zavrtita v plesu?? So mi pa všeč posnetki lebdečih predmetov v vodi v stilu Titanica na začetku in koncu. Ko bi bilo vsaj več takih.

Kaj bi rekel Marcel Štefančič? Zmerno ZA.

Ni komentarjev:

Objavite komentar