nedelja, 15. marec 2020

Ne sprašujete se, kaj lahko koronavirus stori za vas, ampak kaj lahko vi storite za njegovo preprečevanje

Ljubi moj dnevnik,

počutim sem kot leta 2008, ko sem zaradi raka na dojki začela pisati svoj prvi blog Svitanja. Začela sem ga z besedami: NOČEM TEGA, HOČEM NAZAJ SVOJE PREJŠNJE ŽIVLJENJE!

Zdaj sem 12 let starejša in začenjam z besedami: SPREJEMAM, KAR JE PRIŠLO. VEM, DA BOM PRINESLO VELIKO SLABEGA, PA TUDI DOBREGA!!

Ne bom se ukvarjala z objektivnimi podatki o obolelih ampak o svojem gledanju na koronavirus, za katerega se z Janom pričkava, ker jaz pravim, da je na nek način lep s svojo simetričnostjo in prižemkami, on pa pravi, da je grd in nagravžen in zlovešč …

Najprej nekaj reminiscenc

8. marec 2020

Koronavirus že napada našo sosedo Italijo. Na Hrvaškem že imajo en primer, mi pa ostajamo kar malo žalostni »brez«, ker »kao so nas bratje Hrvati spet prehiteli«. Ampak 4. marca ga pa le dobimo s Slovencem, ki se je vračal iz Maroka.

Zavihtim se na kolo in jo užgem po Tivoliju, mimo Živalskega vrata do Koseškega bajerja. Vreme je lepo, ljudje se martinčkamo, v bližnjem lokalu spijemo okrepčilno pijačo in korona je daleč, daleč…

11. marec 2020

Zabeleženih že približno 23 primerov (navajam po spominu). Jaz kot individualistka, ki gre vedno po svoji poti, zbolim za trebušno virozo. Počutim se kar malo krivo, ko kličem v službo in povem, da sem zbolela. Takoj pristavim, da NI korona virus in da to stanje z bolečim trebuhom in vrtoglavico poznam.
Ker sem priklenjena na posteljo in smo doma Verdi (seveda spet na bolniški), Jan in jaz, cel dan teče TV spored prejšnja-nova vlada se že »prepucavata«, kdo je ravnal prav in kdo narobe.

Virus se s TV ekranov že približuje naši družini. Gein partner dela v zasebni zdravstveni kliniki in ena od dveh zdravnic ima potrjeno okužbo koronice. Takoj se vključi »samozaščitni« dejavnik, kdaj sem bil na zadnje z Geo in ali se bom tudi sam okužil. Naša draga babica na Bokalcah ostaja sama in boli me, ker ne vem, ali sploh razume, zakaj ni nikogar od njenih ...

12. marec

Stanje se zaostruje. Zapiramo mejo z Italijani, ki tako neodgovorno prestopajo mejo v Novi Gorici, da bi nabavljalii v naših trgovinah, kupili bencin po nižji ceni ali samo tako malo »pofirbcali«, kako se pri nas odvijajo zadeve.

Zdaj prehajam na moje osebne reakcije. Zavedam de, da smo nekdanji rakavi bolniki kar v rizični skupini. Ampak v teh letih sem si zgradila pozitivno mišljenje in način obdelave težav po »projektnem vodenju«. Problem je tak pa tak, kaj moram storiti, da dosežem svoj cilj. Ta je: ne podleči psihozi panike, tudi če zbolim, delam na imunskem sistemu (joga, alge, kurkuma, pozitivno mišljenje, pomoč moje drage zdravilke, klubovanje pesimizmu v domačem gnezdu).

13.marec

Smo že na številki 131. Vse bolj se stiska obroč. Zdi se mi, da živim v science fiction romanu. Kar se je še včeraj zdelo normalno, tj. druženje s prijatelji, pivce za živce, odhod na delo, je od danes prepovedano. Strokovno se imenuje »ustavljanje družbenega življenja«.

Ampak na tem čolnu smo vsi, stari in mladi, odgovorni in neodgovorni, brezbrižni in paničarji.

Kdo bi si pred petimi dnevi mogel misliti, da bodo ljudje zaradi panike izropali trgovine, si nakupili po 300 zavojev toaletnega papirja ali pokradli razkužilnike v WC-jih na Bledu.

Jao, spomnim se Janše, ko se je 27. junija 1991 kot obrambni minister pojavil na večernem dnevniku v vojaški uniformi in objavil, da je Slovenija v vojni. Tale situacija koronavirusa je za njegovo narcisoidno držo spet po njegovem okusu, spet imamo sovražnika, potrebujemo vojsko in civilno zaščitno. Kar strese me njegov grosupeljski naglas, ki ga spremlja že od mladih nog. Čeprav je moj letnik, mi deluje starčevsko s svojo zgrbljeno hojo in štirioglatim značajem. Mu pa vseeno priznavam, da je »car«, kljub orožarski aferi je ostal nepoškodovan, bil razrešen iz parlamenta, ni dokazal izvora svojega premoženja, pa mu je še tretjič uspelo zavihteti se v sedlo in zavladati Slovenčkom. Vse za domovino, a ne?

14. marec

Kljub mojemu optimizmu me stisne v grlu, ko preberem pismo italijanskega zdravnika, kako grozovit je pogled na najhujše bolnike koronavirusa, ki se dušijo. Respiratorjev je premalo. Eksponentna rast (včeraj več kot 1000 novih primerov v enem dnevu) je Italijo spravila na kolena. Mi pravijo, naj ne berem takih članko, ampak mislim, da imam pravico biti obveščena in ne tiščat glave v pesek kot noj. 


Smo že bolj v vojaškem melosu. CZ prevzema komando. Omenja se mobilna bolnišnica v vojašnici Edvarda Peperka. Jan je tam igral floorball, zdaj bodo pa po potrebi žrtovali tudi telovadnico za sprejem bolnikov.

Zapirajo se šole, vrtci, fakultete, knjižnice. Mesto postaja vse tišje…

Minister za zdravje pravi, da se v Piranu ljudje še vedno veselo družijo. Tudi ljubljanski nočni lokali še obratujejo. Odlično dečki, če niste odgovorni zase, bodite vsaj za svoje dedke in babice ali za vse tiste, ki zaradi vaše lahkomiselnosti ne bodo dobili potrebne zdravstvene nege, ker se bodo morali ukvarjati z vašimi virusi.
Zvečer si želim misli preusmeriti s korone.

Namesto da bi si ogledala kakšno lahko romantično dramo ali komedijo, mojo pozornost pritegne film iz leta 2018 Girl, ki je bil nagrajen na cannskem festivalu. Gre za 15-letnega fanta, ki želi spremeniti spol. Zaradi svoje ženstvenosti in gracioznosti ga sprejmejo na baletno šolo, kjer mu kljub nečloveških naporom moško telo preprečuje doseganje enakih rezultatov kot ženskim kolegicam. Hormoni delujejo prepočasi za njegovo najstniško psiho, tako da si na koncu s škarjami odreže penis, ki mu preprečuje čim prej postati ženska. No fajn, namesto pomirjajočega spanca travma terapija ljudi, ki so rojeni v telesih napačnega spola. Verjamem, da je tudi to težko. God bless them!

Toliko za danes. Jutri spet obiščite moj blog. Odločila sem se, da bom vsak dan obdelala kakšno temo v zvezi z nastalo epidemijo. Se beremo!

Ni komentarjev:

Objavite komentar